۱۹ اسفند ۱۴۰۱

میزان پیشروی روسیه در خاک اوکراین

با گذشت 16 روز از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، نظامیان مسکو هنوز موفق به تسخیر کیف نشده اند. گفته شده در آخرین تحولات (روز نهم مارس) روس‌ها موفق شده اند اندکی پیشروی کنند، اما بمباران خارکوف، چرنیهیف، سومی و ماریوپول، که از شهرهای اصلی اوکراین به حساب می آیند، ادامه پیدا کرده است. همچنین روس ها برای محاصره کیف آماده می شودند. روس ها روز چهارشنبه از بازکردن دالان های بشردوستانه برای این 5 شهر خبر داده و اعلام کرده اند، حملات خود را موقتاً متوقف می کنند تا غیرنظامیان از شهرهای مذکور خارج شوند.

موسسه مطالعات جنگ اعلام کرده که روسیه نیروهای جدیدی را وارد همه جبهه ها کرده است. گفته شده که تا کنون یک میلیون نفر در نتیجه جنگ در اوکراین از این کشور فرار کرده اند. همچنین 7 هزار نفر نیز از شهر سومی خارج شده اند. در اطراف کیف نبرد با شدت بالایی ادامه دارد و روس‌ها با دریافت نیروی کمکی در حال برنامه ریزی برای تشدید حملات خود به پایتخت اوکراین ظرف روزهای آینده هستند. به گزارش موسسه مطالعات جنگ در شهر ایرپین، در شمال غربی کیف، نیروهای روس از تاکتیک «محاصره و گرسنگی دادن» استفاده می کنند. همچنین در گزارش های این موسسه ادعا شده که روس ها به روی غیرنظامیان آتش گشوده اند، اقدام به قطع برق و جلوگیری از رسیدن محموله های غذا و آب به مردم کرده اند. تا کنون بیش از 2 هزار غیرنظامی از این شهر فرار کرده اند. روس‌ها همچنین در سومی در حال پیشروی هستند و در بروواری نیز فعالیت های جدیدی از آنها دیده شده است. در مقابل نیروهای اوکراینی نیز تلاش می کنند خطوط حمایتی روس ها را قطع کرده و از پیشروی بیشتر آنان جلوگیری کنند.

برچسب ها:
تهران-چهارراه ولیعصر-قبل از برادران مظفر-پلاک907

مشاور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

اندیشکده راهبردی «جریان» که فعالیت خود را از سال 1399 برپایه بهره گیری از جمعی از کارشناسان جوان و صاحب نظر در حوزه سیاست خارجی آغاز کرده است، اندیشکده ای خصوصی است که بر روی مسائل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تمرکز دارد. جریان رسالت خود را ارائه تصویری جامع و واقع بینانه مبتنی بر رویکردی دانش بنیان و مسئله محور با هدف بازاندیشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.
2763 327 935 98+
info@jaraian.org