۱۹ تیر ۱۴۰۳

روند تبادل آتش در مرزهای اسرائیل و لبنان به روایت آمار و ارقام

نویسنده:

درحالی جنگ در غزه وارد نهمین ماه خود می شود که تنش میان اسرائیل و حزب الله لبنان در حال افزایش یافتن است. یک روز پس از آغاز جنگ میان گروه‌های فلسطینی مقیم غزه و ارتش اسرائیل، حزب الله نیز حملات موشکی و راکتی خود علیه رژیم اسرائیل را آغاز…

درحالی جنگ در غزه وارد نهمین ماه خود می شود که تنش میان اسرائیل و حزب الله لبنان در حال افزایش یافتن است. یک روز پس از آغاز جنگ میان گروه‌های فلسطینی مقیم غزه و ارتش اسرائیل، حزب الله نیز حملات موشکی و راکتی خود علیه رژیم اسرائیل را آغاز کرد.


اگرچه درگیری میان حزب الله و اسرائیل برخلاف غزه، به جنگ کشیده نشده (دست کم تا کنون) و در سطح «تبادل آتش» باقی مانده، اما جریان زندگی در هر دو طرف مرز را به شدت با اختلال روبه‌رو کرده است. حزب الله لبنان از 8 اکتبر 2023 تا اواخر ژوئن 2024، مجموعاً 1285 حمله علیه اسرائیل انجام داده و طرف اسرائیلی نیز بیش از 6 هزار بار اقدام به حمله کرده است.


درگیری‌ها در حالی در امتداد مرز 120 کیلومتری (75 مایلی) ادامه دارد که اسرائیلی‌ها خواستار عقب‌نشینی حزب الله به پشت رودخانه لیتانی شده اند و طرف لبنانی نیز آتش بس در غزه و پایان یافتن این جنگ را شرط قطع تبادل آتش اعلام کرده است.

برچسب ها:
تهران-چهارراه ولیعصر-قبل از برادران مظفر-پلاک907

مشاور سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

اندیشکده راهبردی «جریان» که فعالیت خود را از سال 1399 برپایه بهره گیری از جمعی از کارشناسان جوان و صاحب نظر در حوزه سیاست خارجی آغاز کرده است، اندیشکده ای خصوصی است که بر روی مسائل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تمرکز دارد. جریان رسالت خود را ارائه تصویری جامع و واقع بینانه مبتنی بر رویکردی دانش بنیان و مسئله محور با هدف بازاندیشی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.
2763 327 935 98+
info@jaraian.org